Media Café

Mobiilisanasto – ota käsitteet haltuun

Ensin kommunikoimme ilmeillämme ja eleillämme, sitten opimme ajan kanssa puhumaan. Halu ymmärtää ja tulla ymmärretyksi on suuri, siksi usein haluamme opetella myös uusia kieliä. Digitaalisen...

Toimivaa mobiilimainontaa – mittaa muutakin kuin klikkejä

Kun halutaan aikaansaada myyntiä, on huomioitava, että kuluttajan ostopolku ei aina ole suoraviivainen. Kalliimmissa tuoteryhmissä ostopäätöstä harkitaan pitkään, edullisimmissa tuoteryhmissä...

Seitsemän mobiilimainontaan liittyvää harhaluuloa. Kuulostavatko tutuilta?

Vaikka mobiilin suosio on jatkanut rakettimaista kasvuaan jo monta vuotta, mobiililaitteiden käyttö ja laitteiden parissa vietetty aika sekä toisaalta mobiiliin sijoitetut mainoseurot eivät...

Natiivimarkkinoija: Kysy, kuuntele ja uskalla kokeilla

Vuosittainen Digital Innovators’ Summit keräsi digitoimijoiden kansainvälisen osaamisen maaliskuussa Berliiniin. Vaikka tulevaisuuden ansaintalogiikka tuntuu monella alalla olevan kysymysmerkki,...

Miksi mobiilimainonnasta kannattaa edelleen puhua vuonna 2017?

Mobiilimainonta on ollut alan kuuma puheenaihe ainakin viimeiset viisi vuotta, mutta lukujen valossa mobiilin todellinen räjähdys on tapahtunut vasta parin viime vuoden aikana. Esimerkiksi ...

Panosta sisältöön, josta hyötyvät sekä kuluttaja että mainostaja

Sisällöt itsessään eivät tuo tulosta, vaan palvelukokemukseen tyytyväiset kuluttajat. Parhaiten tämä onnistuu monikanavaisesti. Sisältöjä, kilpailuetua! Sisältömarkkinointia, natiivimainontaa,...

Kuluttajan kiinnostus ei katso kanavaa

Minä olen kiinnostunut hevosista ja raviurheilusta. Seuraan jatkuvasti aiheeseen liittyvää sisältöä – ja kaikkialta, mistä sitä on itselleni luontevilla tavoilla saatavilla. Luen esimerkiksi...

Melanie Dezielin neljä askelta vaikuttavaan natiivimainontaan

Yhdysvaltalainen sisältöstrategi ja natiivimainonnan johtava asiantuntija Melanie Deziel vieraili marraskuussa Otavamedian sisältö- ja natiivimarkkinoinnin tapahtumassa kertomassa, miten...